Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έτοιμο να ξεκινήσει συνομιλίες με το Συμβούλιο σχετικά με νέους κανόνες για τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων από επιβατικά αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.
Την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου, το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη διαπραγματευτική του θέση σχετικά με την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την έγκριση τύπου και την ρύθμιση της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων (Euro 7) με 329 ψήφους υπέρ, 230 κατά και 41 αποχές. Ο νέος κανονισμός θα επικαιροποιήσει τα ισχύοντα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων (όπως οξείδια του αζώτου, σωματίδια, μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία), θεσπίζοντας ταυτόχρονα νέα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών από τα ελαστικά και τα φρένα και για την αύξηση της μακροβιότητας των μπαταριών.
Οι ευρωβουλευτές συμφωνούν με τα επίπεδα που προτείνει η Επιτροπή για τις εκπομπές ρύπων για τα επιβατικά αυτοκίνητα και προτείνουν κανόνες για τον διαχωρισμό των εκπομπών από ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε τρεις κατηγορίες με βάση το βάρος του οχήματος. Προτείνουν επίσης αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων από λεωφορεία και τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, όσον αφορά μετρήσεις σε εργαστηριακές συνθήκες αλλά και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Το Κοινοβούλιο επιθυμεί επίσης να εναρμονιστούν οι μεθοδολογίες υπολογισμού, αλλά και τα όρια για τις εκπομπές σωματιδίων πέδησης και τους ρυθμούς φθοράς των ελαστικών στην ΕΕ με τα διεθνή πρότυπα που αναπτύσσονται επί του παρόντος από την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη.
Το Κοινοβούλιο είναι τώρα έτοιμο να ξεκινήσει συνομιλίες με τις κυβερνήσεις της ΕΕ σχετικά με την τελική μορφή του νόμου.
Comments